2013. május 16., csütörtök

Merci brownie-ja






Nem vagyok édesszájú,de van 1-2 édesség,amit szeretek.
A brownie az egyik.Nagyon rég nem készítettem,és nem is volt meg az a receptem,amiből idáig sütöttem.Ezért az internetet használva elkezdtem szimpatikus brownie recepteket keresgélni.Neki is láttam az egyiknek,de figyelmetlenségből sokkal több vajat tettem bele,és nem úgy sikerült,mint ahogy azt elképzeltem.
Ezért fogtam magam és kreáltam egy saját receptet,ami jobban sikerült,mint ahogy azt gondolhattam volna.
Kívül ropogós,belül lágy,pont olyan,mint amilyennek lennie kell egy igazi browninak.
A törüökmogyorót ki is lehet hagyni,de helyettesíthetjük is kesudióval,mandulával,földimogyoróval,dióval.


Hozzávalók:


200 g étcsokoládé(én 74 és 50 százalékosat használtam)
170 g szoba hőmérsékletű vaj
70 g liszt
fél tk sütőpor
1 púpozott ek holland kakaó
200 g nádcukor
2 tk vaníliakivonat vagy egy rúd vanília kikapart magja
3 db közepes szoba hőmérsékletű tojás
50 g törökmogyoró húsklopfolóval durvára törve
csipetnyi só


Elkészítés:


A sütőt előmelegítjük 170 fokra(légkeveréses).Egy tepsit vékonyan kivajazunk(oldalát is),majd egy sűtőpapírral kibéleljük(oldalát is).
A darabokra tört csokoládét a vajjal vízgőz felett felolvasztunk,majd hűlni hagyjuk.
A tojásokat a cukorral addig keverjük,még a cukor teljesen el nem  olvad,én ehhez elektromos habverőt használtam.
Hozzákeverjük a csokoládés vajat,a mogyorót és a vaníliakivonatot.
A lisztet összekeverjük a sütőporral,sóval és a kakaóval,majd a tojásos,csokis masszával jól elkeverjük.
A tepsibe öntjük,15 percet sütjük,majd az utolsó 5 percben 160 fokra csökkentjük a hőmérsékletet és így sütjük tovább.
Egy kissé hűlni hagyjuk,majd tetszőlegesen fagylalttal,tejszínhabbal vagy bármilyen öntettel kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése