2014. január 19., vasárnap

Vékony,ropogós olasz pizzatészta






Imádom a pizzát.
Az igazi olasz,ropogós,vékony és kevés feltéteset.
Még a hús sem fontos nekem rá,bőven elég egy igazi bivalytejes mozzarella rusztikusan rátépkedve és persze az elmaradhatatlan igazi olasz passatából készült fűszeres pizzaszósz,de azért alkalomadtán teszek a kisült pizza tetejére egy kis pármai sonkát.
Folyamatosan kísérletezgettem a tésztájával,de csak eddig a pontig és nem tovább.
Végre sikerült elkészítenem úgy,ahogyan én azt mindig is szerettem volna.
A titka egyértelműen az  eredeti olasz pizza lisztben rejlik,most már én is rájöttem :)
Delikátesz boltokban könnyen beszerezhető.

4 kisebb vagy 2 nagyobb pizzához:

450 g 00-ás olasz pizzaliszt
65 ml langyos víz
160-170 ml hideg víz
1 tk szárított élesztő
1 nagy csipet nádcukor
1,5 tk himalája só
2 ek nagyon jó minőségű extraszűz olívaolaj

                                         Elkészítés:

Az élesztőt a langyos vízben feloldjuk a nádcukorral együtt,egy csipet liszttel megszórjuk.
Hagyjuk állni így 10-15 percet.
Dagasztógéppel sokkal egyszerűbb dolgunk van,én is azt használok.
Tehát a gépbe beletesszük a lisztet,majd hozzákeverjük a sót.
Szép lassan hozzáöntjük az élesztős vizet,majd a hideg vizet és az olívaolajat felváltva.
Jól kidagasztjuk,egy keresztet vágunk a tészta tetejére,és nedves konyharuhával letakarva meleg helyen 1 órát kelesztjük.
Utána tetszőleges mennyiségű gombócot formálunk belőle,nyújtás után már lehet is sütni,viszont én bevetettem a hideg kelesztési folyamatot is,vagyis a gombócokat megkentem egy nagyon kevéske olívaolajjal,tálcára helyeztem őket,majd egy frissen tartó fóliával letakarva hűtőben pihentettem egy pár órát,de akár egész éjszakára is ott felejthetjük.
A továbbiakban kedvünk,ízlésünk vagy hűtőnk tartalmától függően gazdagítjuk a pizzánkat.
Igazi pizzarajongóknak érdemes beszerezni egy pizzakövet,pár ezer forintért kapható és klasszisokkal jobb ízű lesz tőle.
A legmagasabb hőfokra kapcsoljuk a sütőt és így hagyjuk legalább 45 percet.
Én a legalsó feletti polcra teszem a követ,így még jó ropogós lesz az alja,addig a tetején a sajt is szépen megolvad.
A legmagasabb hőfokon sütjük,kb 8 percig.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése