2015. október 14., szerda

Gorgonzolás,bazsalikomos gnocchi





Szívemhez mindig is az olasz ízvilág állt a legközelebb.
Tészta,fokhagyma,olívaolaj,paradicsom,bazsalikom,nélkül el sem tudnám képzelni az életet.
Idén végre sikerült eljutnom Olaszországba.
A gasztronómia egyik őshazájába.
Itália  messzi híres ételeiről és kultúrájáról már rengeteget láttam tévéműsorokban,olvastam szakácskönyvekben,és persze hallottam is.
Nápoly mellett volt a szállodánk,de természetesen az egész Amalfi-partot végigjártuk,végig kóstoltuk.
Felejthetetlen ízek,illatok,élmények.
A csúcspont az autentikus nápolyi pizza volt...
Hát az valami eszméletlen finom.
Erről egy későbbi receptnél fogok bővebben írni.
A másik gasztro élmény a tradicionális,házi pihe-puha gnocchi volt,amit most szerettem volna a konyhámban reprodukálni.
Én olasz durumliszttel készítettem,de megfelel a hagyományos búzaliszt is.



                                      Hozzávalók:

500 gr  gnocchi (lehetőleg friss)
100 g gorgonzola 
2 mogyoróhagyma
250 ml tejszín
100 ml fehérbor(elhagyható)
2 gerezd fokhagyma
1 ek olívaolaj
1/2 ek vaj
fehérbors

friss bazsalikom ízlés szerint


 Az olajat és a vajat felhevítjük,a  hagymát,fokhagymát megtisztítjuk,felaprítjuk,üvegesre pároljuk.
Hozzáöntjük a tejszínt,majd a feldarabolt gorgonzolát felolvasztjuk benne.
Hozzáöntjük a bort,fűszerezzük,10 percig főzzük.
Ezalatt a gnocchit elkészítjük.
Ha szükséges a mártást felhigíthatjuk a gnocchi főzővizével.
Friss bazsalikommal megszórva tálaljuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése