2017. február 28., kedd

Tradícionális tiramisu





 Aki ismer az tudja,hogy egyáltalán nem tartozom az édesszájú emberek csapatába.
Leginkább elkészíteni szeretem az édességeket,süteményeket.
De van 1-2 finomság aminek én sem tudok ellenállni. :)
Ha megkérdeznék,hogy mi az abszolút kedvenc édességem akkor biztosan azt felelném:
Az igazi klasszikus tiramisu......
Rengeteg étteremben van kínálaton,azonban nagyon-nagyon ritkán lehet jót enni,ezért én nem is kísérletezgetem,hanem inkább elkészítem itthon....
Most legutóbb a kislányom készítette el,majdnem teljesen egyedül :)
Íme a receptem:



Hozzávalók 4-6 főre:

500 g mascarpone(szobahőmérsékletű)
5 tojás(szobahőmérsékletű)
5 ek cukor(legtöbbször eritrittel készítem,de természetesen bármilyen egyéb cukor és édesítőszer is megfelel)
2 tk vaníiliakivonat
1 csipet só
1 doboz manner babapiskóta(szerintem ez a babapiskóta a legmegfelelőbb tiramisu készítéséhez)
1-2 ek cukrozatlan holland kakaópor
kb 3-4 adag hideg,erős espresso kávé
egy gondolatnyi alkohol:esetemben marsala bor,vagy amaretto,de tökéletesen megfelel a konyak,a whiskey és a fehérrum is.


Az alapanyagokat vegyük ki a hűtőből,hagyjuk,hogy szobahőmérsékletűre melegedjenek,közben főzzük meg a kávét és hűtsük is le.Először a tojásokat kettéválasztjuk.A fehérjét közepesen kemény habbá verjük egy csipet sóval.A sárgáját a cukorral és a vaníliakivonattal addig keverjük,még a cukor teljesen el nem olvad.
Ez egy nagyon fontos lépés,mert borzalmas élmény tud lenni,ha csikorog a cukor a fogad alatt miközben kanalazod a tiramisut.
Hozzáadjuk  a mascarponét,majd a felvert tojásfehérjéket,óvatosan csomómentesre keverjük.
A kávéhoz hozzáadjuk a marsalát(vagy bármelyik másik alkoholt a felsoroltak közül)majd egyesével belemerítjük a babapiskótákat,amiket egy jénaiba vagy egy nagyobb tálba lefektetünk.
Tehát egy sor babapiskóta,rá a krém fele,kakaópor,babapiskóta,krém,kakaópor.
Ha pohárba készítjük akkor krém,kettétört piskóta,krém,kakaó,piskóta,krém,kakaó.
Hűtőbe tesszük legalább 4 órára,de másnap a legfinomabb.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése