2014. december 4., csütörtök

Glutén és cukormentes túrófánk




Volt itthon egy csomag túróm,amit már a szav.idő miatt el kellett használnom.
Amikor megvettem,már akkor tudtam,hogy ebből bizony túrófánk fog készülni,de persze nem a hagyományos cukros,lisztes,olajos...
Az olajat kiváltottam kókuszzsírral,a cukrot nyírfacukorral és steviával(itt variálhatjuk,hogy csak egyiket tesszük bele például,ha nincs otthon valamelyik),a hagyományos sütőpor helyett foszfátmenteset használok természetesen.
Már csak a lisztet kellett lecserélnem.
Ekkor jött a gondolat,hogy kölesliszttel fogom elkészíteni.
Negyed kiló 260 forintba kerül,és a felét sem használtam el ehhez a recepthez,tehát nem verjük magunkat nagy költségekbe sem.


                                        
                Hozzávalók 20 darabhoz:

500 g krémes túró(Vagy átpasszírozott)
7 ek kölesliszt
2 darab egész tojás
1 tk foszfátmentes sütőpor
1 bio citrom reszelt héja
3 ek nyírfa porcukor
2 tk folyékony stevia
1 csipet só
őrölt vanília(elhagyató)

Az alapanyagokat egész egyszerűen összekeverjük.
20 percet pihentetjük.
Én fagylaltos kanállal adagoltam a tésztát.
Forró zsíradékban,de mérsékelt tűzön aranybarnára sütjük mindkét oldalát.
Porcukorral megszórva,lekvárral vagy vaníliasodóval tálaljuk.


 
 




 


 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése